سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1028191
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
المصطفی

به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نشست علمی «بررسی سیره اجتماعی امام(ره)» در مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر مهدیه نزاکتی در نشست علمی «بررسی سیره اجتماعی امام خمینی(ره)»، در مجتمع آموزش عالی خواهران نمایندگی المصطفی مشهد اظهار داشت: یکی از مسائلی که امام خمینی (ره) توانستند در اجتماع محقق کنند، ایجاد حکومت اسلامی بود که به صورت رسمی متحقق شد.

وی با اشاره به نگاه فلسفی و عرفانی امام خمینی (ره) افزود: وجود حکومت اسلامی یک ضرورت است، چراکه طبق آیه ۱۱۸ سوره هود، امت واحده باید رهبر واحدی داشته باشد و این رهبر واحد طبق سنخیت بین علت و معلول و مشکک بودن وجود، باید شخصی باشد که بیشترین شباهت را به حضرات معصومین(علیهم السلام) دارد، تا بتواند واسطه بین خدا و مردم در اجتماع واقع شود و آن‌ها را به کمال و قرب الهی است برساند.

مدیر گروه کلام اسلامی خواهران در ادامه افزود: چنین شخصی در نظر حضرت امام(ره)، ولی فقیهی است که آگاه به احکام و شریعت الهی بوده و در اثر این سفرها تغییر نگرش در او پدید آمده است به طوری که وقتی رهبری حکومت اسلامی را برعهدمی‌گیرد خود را خدمتگزار مردم می داند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) همچنین ارزش گذاری‌هایی بر اساس نظام اسلامی در جامعه مانند مبارزه با فساد، برقراری حق و عدالت، لزوم مطابقت قوانین جامعه با قوانین اسلامی و... برقرار می کند که منتج به ایجاد امت واحده تحت رهبری واحد می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha